Direktlänk till inlägg 14 juni 2013

Första gången jag ramlade av Betty idag då!;)

Av Natalie - 14 juni 2013 20:18

Hejj!:D
Hehe, första gången jag ramlade av Betty gick till så här!;) jag skulle prova och rida lilla skrittrundan själv med Betty idag och till en början gick det jättebra men efter en stund stannar hon och börjar back... Jag manar på henne och hon reser sig lite upp på bakbena och fortsätter sedan att backa! Jag manar på henne framåt och då gör hon värdens, ja vad ska vi kalla det? Bockspark, en blandning mellan en bockning och bakutspark!;) och jag flyger framlänges över halsen och landar på rumpan framför henne!;) jag höll kvar i tygeln ett tag för ville inte att hon skulle springa iväg men släpper sedan för att hon rycker sig bakåt men stannar sen och tittar jätte gulligt på mig som om hon säger förlåt!:") det enda jag blev ledsen över var att mitt "nyaste" spö försvann!:"( för jag skadade mig inte!;) jag gick en bit med henne för att visa att det inte var farligt att gå där innan jag hoppade upp!:) när jag kom tillbaka till stallet gick jag ner till ridbanan och travade/galopperade lite!:) i traven gick hon nästan i form och i galoppen bockade hon inte en enda gång!:") det va så kul att rida henne!:)
Tog och avmaskade Betty idag också!:) hon va jätte duktig!:") perfekt för mig so aldrig tidigare avmaskat men nu vet jag att jag kan;) haha ja sen har jag ju kommit på att min sadel är för trång så måste köpa ny!-.- haha men det är Bettys ägare som betalar!;) det är jag glad för!:) tack;) men ja det va nog allt för tillfället!;) hejdå!;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie - 20 juni 2013 20:05

Hejj! Förlåt att recepten inte kom upp på blöggen igår men kommer inte kunna lägga upp dem fören jag får tillbaka min mobil!-.- men ja igår red jag ju ut med Frida!:) hon va jätte duktig!:D hon blev jätte trött i slutet så jag hoppade av och gick m...

Av Natalie - 18 juni 2013 17:48

Halloj!!:D Ja vi ska försöka göra det här inlägget ganska kort eftersom att ni kanske tröttnar på att läsa om det blir för långt!-.- Haha;) Men ja först bakade jag kladdkake muffins som jag kallar det!;) sen åkte jag till stallet och vet ni!...

Av Natalie - 17 juni 2013 11:30


  

Av Natalie - 15 juni 2013 21:51


Hejj! Som sagt så tömkörde jag Betty idag!:D hon va jätte duktig!^^ blev inget långt pass men bättre kort och att det går bra än ett långt och dåligt pass!;) sen så är det så att jag ska ta med Betty upp på pay and jump ( ska dock ej hoppa själv men...

Av Natalie - 12 juni 2013 21:32

HEJJ!:D Seriöst!..:D BÄSTA RIDPASSET NÅGONSIN!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards